MHD: "Najdete to na internetu"

pondělí 3. září 2012 14:07

flickr.com

Kdo není na internetu, jako by nebyl... Ale má to platit i pro zákazníky / uživatele?

Jak je asi zjevné, budu se zabývat poslední rošádou Dopravních Podniků ohledně MHD v Praze. Nechci a nebudu posuzovat, nakolik je nová zněma skvělá nebo hrozná. To se ukáže časem, až se to trochu usadí a obrousí. Téma článku je asi zjevné z nadpisu.

Že je internet už normáloní médium a "je na něm" ( = umí ho používat, umí nebo může se připojit) poměrně velké procento lidí. Že je to médium stále se rozvíjející, že kdo na něm není je handicapován asi není třeba řešit. Podle ČSÚ byl v roce 2011 internet v 61,7% domácností. Podle tabulek obyvatel zjistíme, že v roce 2010 používalo internet 97,5% studentů a 16,5% důchodců, tedy rostoucí trend je i pěkně podložený čísly.

Každý ho užívá dle svého uvážení. Pokud někdo na internetu není a nemůže tak využívat báječné ceny eshopů, nedojdou mu skvělé nadky na hubnutí, zvětšení prsou nebo prodloužení penisu je každého volba a holt to musí oželet. Ale pokud nějaká veřejný úřad nebo veřejná instituce dá infrmace pouze na internet, považuji to za neskutečnou čuňárnu a aroganci vůči lidem, co internet nemají a nebo nechtějí mít.

Ano, na tebe mířím, Dopravní Podniku hlavního města Prahy a.s., právě na tebe. O tom, že budou razantní změny v dopravě, velký třesk se mluví už nějakou dobu. Stejně jako nějakou dobu různí lidé a média straší, jaký nastane kolaps. Pokud si ale takový ne-internetový občan bude chtít zjistit co a jak, má smůlu. Všude na zastávkách jsou cedule o změně, ale informace jediná - viz. dpp.cz. Když slyším v metru zprávu o změnách, je základní informace "podívejte se na stránku dpp.cz". Když se kromě zastávek dívám i do runých stojanů v metrech, kde by měly být informační letáky, zejí prázdnotou. Jistě, člověk se může zeptat na informacích DPP, ale to se zeptá "Jak se teď dostanu z Kobylis do Michle", ale asi mu neřeknou co všechno komplexně se změnilo. Možná vyšla nějaká tištěná brožurka, ale o té se nikde nezmiňovali.

Přiznám, že by mě o tom napsat nenapadlo, kdybych v pátek neslyšel nějakého starého pána, jak se ptá zaměstnankyň informací DPP, kde teda měl najít konkrétní informace o změnách, že je hledal a nikde neviděl. Nevím, na co se ptal, ale je velmi tristní, že zaměstnankyně informací mu nedokázaly odpovědět a řekli mu to až kolemjdoucí lidé.

Vážený Dopravní Podniku, tento způsob informování svých zákazníků mi přijde poněkud nešťastný.

 

 

Petr Zip Hájek