Jak jsem potkal Hodinu Země

pondělí 2. duben 2012 14:07

Jen takový malý osobní postřeh z této akce. Publikuji to až dnes, aby si to nikdo nespletl s Aprílem :-).

Co o Hodině Země píše OSN? "Vše začalo v australském Sydney v roce 2007. Více než dva miliony lidí a na dvě tisícovky firem se tehdy rozhodli upozornit na problém klimatické změny." S trochou škodolibosti mě ihned napadlo - musí na klimatickou změnu upozorňovat, protože bez toho by si jí nikdo nevšiml :-).

Celá akce "Hodina Země" je především marketingová akce ekoalarmistů. Nikdo se nezabývá pár nepodstatnými detaily: co je to vlastně klimatická změna, jak k ní přispívá člověk, kde je onen mystický "Bod 0" (protože když je změna, tak by měla býti vůči něčemu). No a nakonec by mohli vysvětlit, že "změna klimatu" probíhá nepřetržitě od vzniku Země a velmi pravděpodobně bude probíhat i nadále, člověk na to nemá vliv.

Nicméně toto PR funguje velmi dobře, jak vidno mnoho lidí na to slyší a tudíž se zapojuje i mnoho firem. Získávají tak výhodu na trhu, urvou si pár dalších zákazníků. A navíc na tom ještě vydělají - třeba přestanou dávat igelitky zadarmo a navíc to zpropagují, jak tím pomáhají a chrání přírodu. Tedy hned 2 bonusy, no nevemte to. Nebo vezměte dvě firmy, co prodávají obdobný produkt za obdobnou cenu. Pak jedna začně vyhlašovat, jak podporuje henty oné ekologické věci, všude dá loga, že je vše ekologické, začně vyhlašovat, že využívá jen zelenou energii - a hned má navrch. Navíc fanatičtí bloudi za ni povedou kampaň, budou onu firmu propagovat a házet pod nohy claky oné druhé... takže i ona se k zeleným standardům musí přihlásit.

No, ale k vlastnímu zážitku: v sobotu jsme se rozhodli vyrazit do IKEA, protože tam něco potřebujeme. (Překlad pro ekoaktivisty: Samozřejmě nic nepotřebujeme, ale je tam něco, nám usnadní nebo zpříjemní náš přízemní konzumní život.) Protože na podobné nákupy jezdíme večer, kdy je tam nejvíce lidí, vyjeli jsme po osmé. když jsme se dopravili k IKEA, zarazila nás tma na parkovišti. Neuvědomili jsme si onu PR akci a tak jsme to komentovali stylem "Nejdou jim světla. To musí být nadšeni vykradači aut a parkující usí být naštvaní, když hledají to své."

Vevnitř se vše vysvětlilo, neboť IKEA každých cca  minut informovala zákazníky k jakéže chvályhodné akci se to připojila. Dopad byl na různá oddělení různý. Někde to poznat nebylo vůbec, někde bylo větší šero (ve skladu, kde se pak v regálech o to líp hledalo)a nejvíc bylo kuriózní oddělení světel (a zářivek, spořivek atd.), kde panovala tma úplná. Tam zoufalá prodavačka s malou baterčičkou zkoušela něco ukazovat zákazníkům. Když jsme odcházeli už zas vše svítilo jak na lesy.

Jak jsem psal, chápu, že je to pouze reklama, PR akce. Ale pokud by to někdo myslel s úsporou elektřiny (nebudu se bavit o změnách klimatu - k tomu viz. 2. odstavec), stračilo by např. na parkovištích i na venkovním osvětlení trvale vypnout 1/3 světel. Pokud by to udělal každý megakvelb, přineslo by to značné úspory. Ale je i otázka, jak moc by taková úspora elektřiny prospěla obecně (předpokládám, že v noci to pomáhá spotřebovat jinak nevyužitou energii). A hlavně - samozřejmě, pak by se to nedalo tak marketingově zpracovat.

Petr Zip Hájek

ZipOno to neni jen o fotovoltaice...15:423.4.2012 15:42:27
ZipRe: NULI10:383.4.2012 10:38:18
NULINo, Zipe, jsem tak trochu09:153.4.2012 9:15:11
ZipRe: ...18:212.4.2012 18:21:12
George NovotnyOno je to opravdu tak jednoduché?17:432.4.2012 17:43:09

Počet příspěvků: 8, poslední 4.4.2012 17:44:25 Zobrazuji posledních 8 příspěvků.

Petr Zip Hájek

Petr Zip Hájek

Různý mišmaš.
Hlavně fotky.

Sem tam i něco kolem IT, mystifikaci, různé úvahy a vůbec...

Web: http://hajek.photo/

Jsem, tedy myslím, že jsem.

REPUTACE AUTORA:
0,00 (VIP)

Pošlete mi vzkaz

Zbývá vám ještě znaků. Je zakázáno posílat reklamu a vzkazy více bloggerům najednou.